Het leven van kinderen en tieners is enorm intensief. Hun hersenen zijn nog volop in ontwikkeling. Elke dag komen ze in aanraking met klasgenoten, leraren, klaslokalen en wordt er veel van ze verwacht.
Alert blijven tijdens een lange schooldag, ga er maar aan staan.
Zeker voor kinderen die moeite hebben met sensorische informatieverwerking kan een bijtketting erg helpen al die prikkels beter te verwerken.
Zeker bij kinderen met autisme, ADD of ADHD kan, met een simpel hulpmiddel als een bijtketting, een positieve bijdrage worden geleverd aan het reguleren van de aandacht en het behouden van de concentratie.
Rustmomentje
Kauwsieraden zijn veelgebruikte hulpmiddelen bij kinderen die moeite hebben met het verwerken van prikkels.
Zeker op school en in de klas is het moeilijk om jezelf af te kunnen sluiten als de indrukken je teveel worden. Het kauwen werkt rustgevend.
Ook worden de hersenen door de kauwbeweging beter doorbloed, waardoor concentreren ook makkelijker wordt.
Een rustmomentje tijdens een lange schooldag, dat gun je ieder kind.
Stoere ketting
Op school wil een kind niet buiten de groep vallen. Erbij horen, stoer zijn, dat geeft zelfvertrouwen. Succeservaringen, dat is wat elk kind nodig heeft om te groeien.
Kapot gekauwde potloden en natte kleding door het bijten helpen daar niet bij. Een stoere kauwketting is dan een veel leuker idee!
Omdat ze te koop zijn in allerlei kleuren en designs wil iedereen wel zo’n gave ketting.
Ze zijn vrij van giftige stoffen en veilig te gebruiken, dus zonder BPA, Ftalaten, Latex of PVC.
Altijd bij de hand
Is jouw kind ook vaak van alles kwijt? Het is soms een wonder dat de schooltas compleet en heelhuids thuiskomt.
Niet zo gek als je ziet wat er tijdens een dag allemaal van kinderen gevraagd wordt. Een bijtketting is dan heel handig, want die raakt zelfs de ergste sloddervos niet snel kwijt!
Je kind heeft hem altijd bij de hand op momenten dat het nodig is.
Zo kan hij of zij zelf aanvoelen wanneer de kauwbehoefte opkomt. Een fijn hulpmiddel om de prikkels van buitenaf even te laten voor wat ze zijn.